Mini-recensies van boeken die ik heb gelezen met Kobo Plus #14

Alweer tijd voor artikel 14 met mini-recensies van boeken die ik las met Kobo Plus! Er zitten een aantal heerlijke favorieten tussen! Lees je mee?

The Varsity Dad Dilemma van Lex Martin
Over het algemeen plan ik redelijk welke boeken ik per maand of week wil lezen, maar soms heb je gewoon zin in compleet iets anders. The Varsity Dad Dilemmawas zo’n boek. Ik had het boek laatst al voorbij zien komen op Instagram en ik besloot ‘m toe te voegen op mijn e-reader met Kobo Plus. Dit was niet mijn eerste boek van Lex Martin, maar wel een van mijn favorieten. Het boek is soms net iets te gemaakt en te gemakkelijk, maar verder een heerlijke slow burn, inclusief een schattig kindje. Hou ik op zijn tijd van. Het is vooral een boek waarbij je niet al teveel over na moet denken en voor een paar uur leesplezier.

Zuidenwind – Brittainy Cherry
Ik heb even getwijfeld of ik dit boek zou aanschaffen, maar toen kwam ik erachter dat het boek al voor verschijning te lezen was met Kobo Plus. Mijn keuze was toen snel gemaakt. Het verhaal deed me erg denken aan de boeken van Roni Loren en Mia Sheridan. Wel moet ik zeggen dat ik deze net iets minder vond dan de boeken van de hiervoor genoemde auteurs. Ik kon er niet heel goed mijn vinger opleggen, maar het klikte voor mij net niet helemaal lekker in elkaar. Het is absoluut geen slecht boek en ik vloog erdoorheen, maar het is geen nieuwe favoriet geworden. Wel ben ik heel erg benieuwd naar de andere delen in deze serie!
Waardering: ***,5

Winning with Him – Lauren Blakely
In mijn vorige overzichtje schreef ik al dat ik enorm heb genoten van Scoring with Him, het eerste deel in een nieuwe M/M serie van Lauren Blakely. Dat boek was echt alles wat ik nodig had, maar eindigde ook met een enorme cliffhanger. Gelukkig hoefde ik niet al te lang te wachten voor het tweede deel verscheen. Ik heb echt alles laten vallen en begon gelijk met lezen op de dag van verschijning. En hoewel ik echt heb genoten, vond ik deze wel iets minder dan het eerste deel. De chemie tussen Declan en Grant is weer fantastisch, maar ik vond de opbouw van het verhaal (het speelt zich af over 5 jaar) net iets too much. Ook werd het einde voor mij net iets te zoetsappig. Maar alsnog heeft de auteur laten zien dat ze heerlijke, verslavende M/M romances kan schrijven. Gelukkig verschijnen er deze twee toch minimaal twee boeken van haar in dit subgenre!

Het zwarte hart – Stephanie Garber
Een van de boeken die in september op mijn TBR lag voor #leesuiteigenkast was Het zwarte hartoftewel Caraval. Dat boek heeft vijf jaar lang stof lopen vangen in de kast, dus het was hoog tijd om dit boek eindelijk te lezen. Jaren geleden, net toen ik ‘m had gekocht, begon ik vol goede moed maar toen kwam ik er niet echt doorheen. Nu schoot ik wel door het verhaal, maar ik ben niet zo enthousiast als andere lezers. Misschien komt het ook wel omdat ik niet meer zo into dit soort YA’s ben. Het is absoluut geen slecht boek, maar het wist me niet heel erg te boeien. Ik weet ook niet hoe snel ik nog de vervolgen zal oppakken (die overigens wel met Kobo Plus te lezen zijn). Wie weet, ooit?
Waardering: ***,5

Een lied voor Achilles – Madeline Miller
Een enorm populair en zelfs gehyped boek dat ik op vakantie las was Een lied voor Achilles. Het is al best een oud boek (2012 volgens mij), maar wordt nog steeds veel gelezen. Ik was enorm benieuwd en hoopte stiekem dat ik de tissues nodig zou hebben. En hoewel het boek echt heel erg goed en sterk is, was dit boek het gewoon niet voor mij. Ik heb op de middelbare school zes jaar Latijn gehad en hoewel ik een hele leuke docent had, waren die verhalen nooit mijn cup of tea. Ik snap overigens wel de hype, want dit boek is heel erg goed geschreven en de chemie tussen de hoofdpersonen is top notch, maar het was gewoon niet helemaal mijn ding. En toch.. raad ik ‘m aan haha!

Always Only You – Chloe Liese
Dit boek is mijn ultieme favoriet van dit rijtje. WAT EEN FANTASTISCH BOEK! Ik heb enorm gezwijmeld. Vorig jaar werd ik al verliefd op het eerste boek in de serie (dat boek wordt later dit jaar vertaald door Volt), maar dit tweede deel is net zo goed. Ik ben zo blij dat de serie (compleet) op Kobo Plus te lezen is. Bereid je voor op een geweldige slow burn, twee toffe personages, belangrijke thema’s die ongelofelijk goed zijn uitgewerkt. Geloof me, dit boek heb je nodig in je leven!
Waardering: *****

Vacay in Saint-Tropez van Lianne Reijntjes
Sinds deze week is er een nieuwe feelgoodserie verschenen bij Loft Books van Lianne Reijntjes. De DJ-serie is een nieuwe serie van deze auteur, die je wellicht al kent van Kwetsbaar verliefd of Opgescheept. Om de verschijning van deze serie een beetje te vieren organiseert Loft een blogtour en in het kader daarvan lees je vandaag mijn (mini)recensie! De serie draait om de twee vriendinnen Chloe en Marissa en in het eerste deel gaan zij samen naar Saint Tropez om naar Chloes vriend, een wereldberoemde DJ, te gaan. In vier hoofdstukken worden de perspectieven tussen deze twee dames afgewisseld. De personages zijn goed uitgewerkt en er zit heerlijke humor in (Wat dacht je bijvoorbeeld van ‘Hoogblonde soepstengel’?). De schrijfstijl is ook lekker vlot en de delen zijn relatief kort, dus perfect voor tussendoor. Wel vond ik dat het boek een beetje bol staat met clichés. Ik heb echt meerdere keren – letterlijk – met mijn ogen gerold. Ik vond het een fijn begin van de serie en ik raad je de serie zeker aan voor tussendoor, maar voor mij was het beter geworden als de clichés achterwege gebleven zouden zijn.
Waardering: ***

Welk boek zou jij nog graag willen lezen?