Mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las #9

Het is weer tijd voor een nieuw overzichtje van Kobo Plus boeken. De afgelopen weken heb ik een aantal toffe titels gelezen en ik deel ze natuurlijk graag met jullie! Het is een mix tussen Engelse en Nederlandse boeken, vooral feelgood, maar voor ieder wat wils! Veel leesplezier!

Hard Place & Hard Truth– Emily Goodwin
Via Kobo Plus kwam ik op de boeken Hard Place en Hard Truth. Oké, toegegeven, ik dacht dat Hard Place  een standalone was, maar halverwege kwam ik erachter dat het boek vrij abrupt eindigt, dus dat het wel nodig is om gelijk ook Hard Truth te lezen. Gelukkig staan beiden op Kobo Plus. Ik vond ze beide erg vermakkelijk en vooral erg lief en romantisch,maar het eerste deel is wat mij betreft wel een stuk beter dan het vervolg. Ik vond het vervolg niet heel veel toegevoegde waarde hebben. Dat komt mede omdat ik echt niets met een love triangle heb en dat is waar dit boek alleen maar om draait. Deze duologie is wel een aanrader als je op zoek bent naar vermakelijk leesvoer, waar je niet al te veel bij na hoeft te denken.
Waardering: **** & ***,5

Bad for the Boss van Talia Hibbert
Talia Hibbert is een auteur waar ik al tijden iets van wilde lezen. Ze heeft behoorlijk veel boeken op haar naam staan en aantal van haar boeken zijn te lezen via Kobo Plus. Ik kwam erachter dat ze ook een M/M romance heeft geschreven (Work for it) en dat is het vierde deel in de Just for him serie. Bad for the Boss is daarin het eerste deel, dus ik besloot daarmee te beginnen. Ik ben tot nu toe niet echt overtuigd, maar ik ben wel van plan om meer boeken van deze auteur te gaan lezen. Ik vond het verhaal een beetje ongeloofwaardig en uit de lucht geplukt. De schrijfstijl is wel fijn, dus dat smaakt naar meer. Wel vind ik het tof dat de auteur op een subtiele wijze veel diversiteit in het boek heeft gefietst. Op naar het volgende deel!

Weigevoel van Cindy Pieterse
In december ontving ik een prachtige koffer gevuld met boeken van LS Amsterdam. Een van die boeken was Weigevoel van Cindy Pieterse. Ik kwam er ook achter dat het boek via Kobo Plus te lezen is, dus vandaar deze mini-recensie. Weigevoel draait om Dena de geit, die opeens wereldberoemd wordt. Het verhaal is erg vermakelijk en met veel humor geschreven, maar tegelijkertijd vond ik het soms ook een beetje teveel van het goede. Wel is het een hele grappige en aparte manier waarop de gevaar voor social media en in welke wereld we nu leven op papier gezet. Een tof debuut!

Veel liefs, Lara Jean van Jenny Han
Toen de trailer bekend werd gemaakt van de derde film over Lara Jean vond ik het echt eens tijd worden om dat laatste boek uit de kast te pakken. Het stond al jaren ongelezen in de kast. Toen kwam ik erachter dat de complete serie op Kobo Plus stond en besloot ik ‘m lekker via mijn e-reader te lezen. Het was al jaren geleden dat ik de andere twee delen heb gelezen (in ieder geval voor de films), maar tijdens het lezen van Veel liefs, Lara Jean merkte ik dat mijn voorkeur toch echt uitgaat naar de films. Daar zit meer vaart en meer speelsheid in. Ik vond de Lara Jean en Peter uit het boek wat minder leuk. Desondanks wel genoten hoor, maar het was geen gelukzalig einde van de boekenserie voor mij. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de film!
Waardering : ***,5

Undone by the Ex-Con van Talia Hibbert
Je kon hier boven al lezen dat ik na Bad for the Boss niet heel erg overtuigd was, maar dat ik wel meer boeken van deze auteur wilde lezen. Ik besloot daarom maar gelijk de week erna het tweede deel in de serie te lezen. Undone by the Ex-Con vond ik echt stukken beter! De relatie tussen de hoofdpersonen wordt fantastisch opgebouwd en de chemie spat echt van de pagina’s. Er zit best veel drama in, iets wat misschien niet helemaal nodig is, maar het zorgt wel voor een originele twist. Ook fijn dat de auteur veel diversiteit in haar boeken stopt, zonder dat het er enorm dik op ligt. Yes, dit boek vind ik een aanrader!
Waardering : ****

Blauwdruk van geluk van Petra Kruijt (DNF)
Vorige maand verscheen Blauwdruk van geluk, een nieuw boek van Petra Kruijt. Voor mij was het eerste boek van deze auteur en het boek stond gelijk bij verschijning al op Kobo Plus. Ik begon enthousiast, zeker na een aantal enthousiaste reacties van andere lezers. Maar ik kwam er niet in. Ik heb halverwege echt getwijfeld of ik het boek niet aan de kant zou liggen. Er gebeurden voor mij veel te veel dingen die niet relevant waren, er zat weinig vaart in en ik vond de personages ook niet zo gezellig. Dat is ook de reden dat ik ‘m niet heb uitgelezen. Ondanks dat ik ‘m niet heb uitgelezen, wil ik hem wil in dit rijtje benoemen. Veel mensen waren namelijk wel enthousiast, dus wie is dit boek wel iets voor jou.
Ik heb dit boek geen sterren gegeven, omdat ik het boek niet heb uitgelezen.

Heb jij nog aanraders voor Kobo Plus?