Mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las #8

Daar ben ik weer met een nieuwe editie van mini-recensies van Kobo Plus. Ik krijg maar geen genoeg van het aanbod en elke week komen er weer nieuwe titels bij en groeit mijn TBR weer een stukje meer. Het is bijna niet te doen, haha! Hopelijk kan ik jullie vandaag opnieuw inspireren met een aantal hele fijne boeken! Veel leesplezier!

Het eerlijkheidsexperiment van Clare Pooley
Dit boek kwam ik maanden geleden al tegen bij een bookstagrammer (sorry, weet niet meer bij wie!) en toen werd ik al enthousiast. Ik besloot het boek te reserveren bij de bibliotheek, maar ik kwam er halverwege achter dat het boek ook te lezen is met Kobo Plus. Die reservering ging eruit en het boek belandde op mijn e-reader. En mensen, wat een heerlijk, lief en schattig verhaal! Het idee erachter is enorm origineel en dat maakt het echt een feestje om te lezen. Steeds meer mensen worden betrokken bij het verhaal en vertellen hun eigen waarheid. Doordat alle personages zo eerlijk zijn, zijn ze soms helemaal niet zo heel erg leuk en dat geeft veel extra charme aan het verhaal. Er zitten een aantal twists in die ik zag aankomen (and that was okay) en sommige dingen waren een verrassing. Ik heb echt enorm genoten, aanrader!

One Night Only van Lauren Blakely
Lauren Blakely is een relatief korte periode wel een favoriete auteur geworden als het gaat om luchtige, steamy romances. Al haar boeken lees ik in het Engels en One Night Only was een kort, erotisch verhaal die voor twee uurtjes leesplezier zorgde. Behoorlijk expliciet, dus moet je van houden, maar wel eentje met een aantal hele sterke seksscènes, tof!

Liefde op het menu van Wendy Brokers
Dit boek staat al bijna 1,5 jaar in de kast, maar steeds pakte ik ‘m niet op. Gelukkig was daar Kobo Plus én een ochtend waarop ik vroeg wakker was en vervolgens stond het boek niet meer ongelezen in de kast, yay! Als fan van Wendy’s boeken kon ik dit boek natuurlijk niet overslaan. Liefde op het menu is een schattige novelle in de wereld van Geluk bij een ongeluk en is een heerlijk verhaal voor tussendoor. Het is niet Wendy’s beste werk, maar gewoon fijn om eventjes bij na te denken. Het is een novelle en daarin heb je uiteraard niet al teveel ruimte, maar het tempo lag voor mij iets te hoog. Desondanks heb ik zeker genoten van dit verhaal en kan ik niet wachten op een nieuw deel van Suus en Jacco!

One Time Only – Lauren Blakely
Ik heb een flinke verslaving aan M/M romances. Mijn favoriete auteurs in dit genre zijn sowieso Elle Kennedy en Sarina Bowen, maar sinds een paar maanden hoort Lauren Blakely ook in dit rijtje. One Time Only is haar tweede M/M romance, maar dit subgenre is absoluut iets wat ze kan! De vijf sterren die dit boek heeft gekregen zijn echt dubbel en dwars verdiend, want wat zijn Jackson en Stone lief en geweldig samen! Mijn hart klapte zo wat uit elkaar van liefde voor die twee! Echt een must read!
Waardering: *****

Mijn favoriete flirt – Christina Lauren
Toen ik dit boek net had gelezen eind november vroeg ik via Instagram of ik een volledige of een korte recensie van dit boek zou plaatsen. De meningen waren verdeeld en er kwam niet echt een eenduidig antwoord op. Ik heb daarom besloten om beide te doen (je hebt immers nooit genoeg Christina Lauren liefde, toch?). De volledige recensie verschijnt later nog een keer op de blog, maar dit boek past perfect in het rijtje van vandaag. Mijn favoriete flirt is niet mijn favoriete boek van dit duo, maar het is absoluut vermakelijk. Het boek bevat een hoge dosis humor, heel veel schattigheid en natuurlijk veel ongemakkelijkheid. Ik heb genoten en vind dit een absolute must read als je hebt genoten van de andere boeken van Christina Lauren!

Deze kerst van J.L. Beck & C. Hallman
Kerstnovelles zijn perfect om deze maand te lezen. Als je enorm druk bent met kerstinkopen, voorbereidingen en andere dingen, maar je toch even wilt ontsnappen in een fictieve wereld. Deze kerstvan J.L. Beck en C. Hallman past perfect in het rijtje. Het is een vermakelijk verhaal met een fijn happy ending en de nodige fijne kerstsfeer. Wel vond ik de schrijfstijl een beetje tegenstaan. Het kan ook een beetje aan de vertaling hebben gelegen, maar ik heb het origineel niet gelezen. Wel een aanrader voor eventjes leesplezier!

Verliefd, verloofd, verkleumd van Vanessa Gerrits
Eerder dit jaar las ik het heerlijke Leef, lach, loch van Vanessa Gerrits, een boek dat mij echt verrast heeft. In mijn recensie kon je al lezen dat ik enorm uitkeek naar het vervolg en dat vervolg is eerder deze maand verschenen! Ik was een klein beetje teleurgesteld dat het ‘slechts’ een novelle was, want ik wil meer van Rory en Esme! Het verhaal van die twee gaat verder als Esme met haar familie afreist naar Schotland om daar de feestdagen door te brengen en alles gaat natuurlijk niet helemaal volgens plan. Wel moet ik zeggen dat ik het eerste deel een stuk leuker vond. Ik heb genoten van deze christmasnovelle, maar dit vervolg komt niet in de buurt van het eerste deel. Wel kijk ik enorm uit naar nieuwe verhalen over Rory, Esme en de rest!

Welk boek wil jij nog graag lezen met Kobo Plus? En ben jij fan van Kobo Plus?