Mini-recensies van boeken die ik heb gelezen met Kobo Plus #6

Het is inmiddels alweer tijd voor het zesde artikel met mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las. En geloof me, er komen er nog heel veel aan, want mijn TBR met Kobo Plus is immens! Zoveel toffe boeken zijn er op te lezen (en ik deel ze regelmatig op Instagram!). Vandaag is het tijd voor 6 nieuwe titels, lees je mee?

De bijles – Sara Ney
Een tijdje geleden haalde ik De bijles op bij de bibliotheek en toen kwam ik erachter dat het boek ook op Kobo Plus stond. Mijn ereader leest net wat makkelijker, dus ik besloot ‘m daarop aan te zetten. De bijles is een heerlijke, foute en speelse NA waarbij de personages soms lekker grof uit de hoek kunnen komen. Ik hou daar wel van op zijn tijd en het paste ook perfect in de sfeer van het verhaal. Ik moet wel zeggen dat ik er in het begin iets meer moeite mee had, want het begin is wel heel erg grof en soms zelfs een beetje vrouwonvriendelijk. Dat wordt gelukkig minder en daarin merk je ook een goede en mooie groei van de mannelijke hoofdpersoon. Het is geen enorm hoogstandje, maar het is wel een heel erg fijn boek voor tussendoor.

Verover me – Stefanie van Mol
Eerder dit jaar las ik Verleid me van Stefanie van Mol, het eerste NA-boek bij Volt van eigen bodem. Hoewel ik het eerste deel echt niet mijn ding vond, was ik toch wel weer benieuwd naar het vervolg. Dit boek vond ik beter dan het eerste deel, maar nog steeds haalde veel Vlaamse woorden me echt uit de leesflow. Don’t get me wrong, het is goed dat er boeken van Vlaamse auteurs op de markt komen, maar het is niet zo mijn ding. De chemie tussen de personages is overigens wel echt fantastisch, hoewel het soms een beetje snel ging. Dit deel was voor mij ook een stuk geloofwaardiger dan het eerste deel, dus dat was ook fijn. Zeker geen favoriete NA, maar wel een stuk beter dan het eerste deel!
Waardering: ***

Dear Sexy Ex-Boyfriend – Lauren Blakely
To be honest stond dit boek niet heel hoog op mijn TBR, maar Lauren Blakely heeft een M/M romance geschreven dat een standalone is in deze serie. Daarom wilde ik eigenlijk wel de eerste delen ook lezen. Dear Sexy Ex-Boyfriend is het eerste deel en ik heb helemaal geen spijt dat ik deze heb opgepakt. De sfeer is speels, lief en vooral heel schattig. Ik hou wel van friends naar lovers stories en dit is een heerlijke in dat genre. Ik kijk uit naar het tweede deel en natuurlijk naar de M/M romance (deel 3) !
Waardering : ****

Cash 1: Die eerste blik – Rhodé Franken
Eerder deze maand ontving ik een mailtje van Loft of ik het eerste deel van de feelgoodserie Cash wilde lezen, een nieuwe serie van Rhodé Franken. Ik had nog nooit van de auteur gehoord, maar het boek stond op Kobo Plus dus ik wilde het graag een kans geven. Het idee erachter, namelijk een powervrouw die op de Zuidas werkt en ook op zoek gaat naar een pleziertje hier en daar, klonk erg leuk. Helaas vond ik de uitwerking een stuk minder. Nadat ik de novelle uit had gelezen (het is een kort verhaal van ca 180 pagina’s op je Kobo) had ik geen idee wat ik nu precies heb gelezen. Ik vond de sfeer niet fijn, hoofdpersoon Jessica allesbehalve sympathiek en het hele verhaal kwam vrij onlogisch op me over. Misschien dat er meer samenhang in de volgende delen komt, maar ik weet niet of ik die heel snel op zou pakken. Voor mij smaakte dit verhaal niet naar meer, helaas.
Waardering: **,5

Misschien nooit – Colleen Hoover
Volgende maand verschijnt het langverwachte vervolg op Misschien ooit, Misschien nu. Ik vond het daarom hoog tijd om de andere boeken in deze ‘serie’ te herlezen. Ik schrijf serie tussen haakjes, omdat je deze boeken ook prima los kunt lezen. Misschien nooitis een novella bij de serie en draait om de heerlijke Warren en Bridgette. De chemie tussen die twee is echt fantastisch en ze zijn ook anders dan personages waar je vaak over leest. Met Misschien nooit heeft Colleen Hoover een perfect voorbeeld neergezet van een personage waar achter het uiterlijk en gedrag veel meer schuilt. Misschien ooit is beter, maar wat mij betreft is deze novella echt een must read als je Misschien ooitook hebt gelezen.

Verdraaid – Steve Cavenagh
Vorig jaar las ik Dertien van deze auteur en dat was voor mij de eerste kennismaking. Het smaakte zeker naar meer dus ik besloot snel te beginnen in Verdraaid toen deze op KP bleek te staan. Het duurde eventjes voordat ik er in kwam. De eerste helft was op zich spannend, maar het ging ook erg traag. Tot je halverwege op een punt komt waarbij je bijna van je stoel valt en er dan een enorme vaart in komt. De tweede helft heb ik verslonden en heeft voor mij echt het boek gemaakt. Ik bleef echt met een wow gevoel achter, want heeft de auteur weer een ijzersterke thriller neergezet! Aanradertje als je van thrillers houdt!
Waardering: ****,5

Welk boek heb jij recent met Kobo Plus gelezen? Heb je nog tips?