Mini-recensies van boeken die ik las met Kobo Plus #5

Inmiddels is dit alweer het vijfde artikel in de reeks met mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las. Stiekem is dit best een favoriete reeks van mij geworden, want er staan zoveel toffe boeken op Kobo Plus! Het aanbod wordt bijna dagelijks aangevuld en er zit voor iedereen wel wat bij! En aangezien ik best veel lees en niet alles volledig kan recenseren is dit een mooie optie! Lees je weer mee? Misschien zit er ook iets tofs voor jou tussen!

Mr. Stone – Lis Lucassen
Lis Lucassen kun je kennen van de Hitte-serie of de boeken in de California Campus serie. Nu is ze terug met een nieuwe serie en het eerste deel Mr. Stone is te lezen via Kobo Plus. Op de achterflap wordt enthousiast geschreven dat het voor de lezers van Vi Keeland is. Dat vind ik een bold statement, maar die ik wel kan beamen na het lezen.  De schrijfstijl is enorm fijn en verslavend en daarnaast zit het verhaal ook heel goed in elkaar. Wat mij betreft doet dit boek echt niet onder aan een aantal Amerikaanse romance auteurs! Ook de personages zitten enorm sterk in elkaar en ik kan niet wachten om meer boeken in deze serie te lezen!

De kreeft – Tamara Haagmans
Tamara Haagmans kwam in juni niet met 1, niet met 2, maar met 3 nieuwe boeken. De kreeft is een novelle die enkel als e-book te lezen is (luisterboek komt ook). Ik vond het echt een heerlijk verhaal voor tussendoor en het is geschreven in de stijl en sfeer van De mooiste dag van je leven. Met veel humor en eigenlijk een flinke dosis cuteness weet Tamara je voor eventjes te vermaken en ik heb echt enorm genoten. Het zorgde er vooral enorm voor dat ik het liefst gelijk door wilde in Plankenkoorts, Tamara’s nieuwste boek. Dat kan toen niet (want hij was nog niet verschenen), maar nu wel!

Five Years Gone – Marie Force
Jaren geleden las ik de eerste delen in de Quantum-serie van Marie Force in het Nederlands. Daarna zijn er geen boeken meer van deze auteur vertaald. Ik was al tijden enorm benieuwd naar twee andere boeken van haar namelijk Five Years Gone en One Year Home. Beide boeken staan in het teken van het Amerikaanse leger en welke invloed dit op verschillende levens kan hebben. Beide boeken staan op Kobo Plus en ik besloot op een middag na werk het eerste deel te lezen. En ik ben niet teleurgesteld. Er zit veel vaart in en het is een behoorlijk heftig en emotioneel verhaal. Wel vond ik niet alle personages even sympathiek en geloofwaardig en wordt er teveel (en onnodig) van perspectief gewisseld, maar verder heb ik eigenlijk wel genoten. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Dit boek is voor de fans van Rebecca Yarros (maar verwacht niet zo omver geblazen te worden, haha).

The Dare – Elle Kennedy
Yes, een nieuwe Elle Kennedy! Dit boek begon gelijk al goed, want in de eerste twee hoofdstukken zat ik al met een enorme grijns op mijn gezicht. En ik denk ook dat dit echt een van mijn favorieten van deze auteur is geworden. Ik ben echt verliefd geworden op Taylor en Conor, wat zijn zij leuk samen! Daarnaast weet de auteur bepaalde zwaardere en serieuzere onderwerpen er tussendoor te fietsen, zoals onzekerheid over je lichaam en dit geeft dit boek net dat beetje meer. Ik vind het zo jammer dat Briar U nu afgelopen is, I want more!
Waardering: *****

Vergelding – L.P. Lovell & SJ Cole
In een vorig overzichtje kon je mijn mini-recensie al lezen van Verkeerd. Ik vond dat boek op zich leuk, maar ook niet heel bijzonder. Het zorgde er in ieder geval niet voor dat ik gelijk begon in het tweede boek. Maar op de een of andere manier begon ik toch vrij snel in Vergelding toen ik zag dat deze ook met Kobo Plus te lezen is. En ook dit boek is fout en heftig, maar ook wel weer verslavend. Op de een of andere manier hebben de auteurs het verhaal zo neergezet, dat het lastig is om weg te leggen, ondanks dat je in je achterhoofd prima weet dat dit niet normaal is. Heeft wel iets, haha. In principe is het afgesloten, maar ze hebben ook wel weer een deur open gelaten naar de volgende twee delen, dus waarschijnlijk zal ik die ook wel gaan lezen als ze op Kobo Plus staan!

Eerst rennen, dan vliegen – Susan Muskee
Een tijdje geleden las ik het debuut van Susan Muskee, Scones & Spotlights (overigens ook te lezen op Kobo Plus). Haar schrijfstijl smaakte naar meer en nu staat er een kort verhaal van deze auteur op Kobo Plus. Ze won namelijk de schrijfwedstrijd van Kobo en Elegance en wat mij betreft helemaal terecht! Het verhaal is grappig, verslavend en heeft een mooie afsluiting en het telt heel weinig pagina’s (nu is dat laatste wel jammer). Ik vind het altijd heel knap als mensen een kort, afgesloten verhaal kunnen neerzetten en Susan heeft met dit winnende verhaal laten zien dat ze dat ook zeker goed kan! Aanradertje!
Waardering: ****

Heb jij al een van deze boeken gelezen? Heb jij nog aanraders voor Kobo Plus?