Mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las #11

Yes, daar zijn we weer met een nieuw overzichtje van mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus heb gelezen! Er staat zoveel moois op dat ik bijna maandelijks nieuwe tips kan delen. Eigenlijk zijn alle onderstaande boeken wel favorieten, dus lezen dus!

The Rebel – Kendall Ryan
Mijn oog viel een tijdje geleden op een nieuw boek van Kendall Ryan. Nu is dat geen auteur waarbij ik gelijk het nieuwe boek oppak, maar deze sprak me aan én hij was gelijk te lezen op Kobo Plus. Ik vond het een erg fijn boek voor tussendoor, maar snap de titel van de titel compleet niet haha. De hoofdpersonen zijn beide geen rebels, maar allebei lieve, zachte mensen die eindelijk dichterbij elkaar komen. De chemie klopt, er zit een mooie dosis steamyness in, dus wat wil je nog meer? Aanradertje deze!

Zomerburen van Rianne Robben
In maart kocht ik bij Blossom Books een aantal boeken en één daarvan was Zomerburen. Aangezien het boek ook via Kobo Plus te lezen is (en ik een enorme voorraad recensies heb #luxeprobleem) besloot ik een mini-recensie te schrijven! En wat een fijn boek is dit! De sfeer is echt fantastisch, alsof je echt in Drenthe bent. Met de toevoegingen van het dialect (en wees niet bang, er staat een woordenboek achterin), de dieren, de omgeving, alles klopt! Het zorgt voor een heerlijk realistisch verhaal dat je het liefst in één zitting uit wil lezen. Daarnaast is dit boek een heel lief verhaal over twijfels, je identiteit en de LHBTQ+ community. De twijfels, de zorgen, alles is zo respectvol en met liefde neergezet. Geloof me, dit boek wil je lezen!

The Virgin Rule Book – Lauren Blakely
Een nieuwe fijne auteur die ik vorig jaar heb ontdekt is Lauren Blakely. Ze schrijft romantische, steamy fictie met toffe personages. Ze heeft al enorm veel boeken op haar naam staan, maar ik probeer in ieder geval bij te blijven met alle nieuwe titels. The Virgin Rule Bookis haar nieuwste boek en dit was wederom een heel erg fijn boek! Een groot pluspunt aan dit boek is de twee personages. Nadia is een toffe chick die weet wat ze wil en daar ook voor uit komt. Ze is stoer, badass en staat haar mannetje in een mannenwereld. Ik heb een kleine crush op haar. Maar ook Crosby is een heerlijk personage. Ik vond het een originele twist dat hij juist wel op zoek is naar een relatie en hier ook gewoon voor uitkomt. Weer eens wat anders dan al die players waar je vaak over leest. Yes, een hele fijne van deze auteur!

Surprise, Baby – Lex Martin
Af en toe heb ik zin in een heel specifiek subgenre. Deze keer was ik op zoek naar een boek waar een onverwachte zwangerschap een rol speelt (don’t ask me why). Via Goodreads stuitte ik op dit boek van Lex Martin én het boek was te lezen met Kobo Plus, win-win dus! En ik heb echt genoten. Ik wist al dat Lex Martin een fijne schrijfstijl heeft en dat heeft ze ook in dit boek weer laten zien. Het boek is lief, precies wat ik zocht en ook nog eens grappig. Aanradertje als je op zoek bent naar een fijn, lief boek voor een paar uurtjes leesplezier!

Jij en ik… samengevat – Annette van Rijsdam
De flaptekst van Jij en ik… samengevatklonk erg goed, dus niet zo gek dat dit boek op mijn Kobo Plus TBR lijstje kwam. En wauw, ik heb echt enorm genoten. Vooral het eerste deel vond ik echt fantastisch. Het boek deed me erg denken aan Geachte mr. Knightleyvan Katherine Reay. De verwijzingen naar klassiekers, het gebikkel over romance boeken, de onzekerheid van Vera, alles staat heel erg goed op papier. Zeker de eerste helft dacht ik echt dat ik op een vijf-sterren waardering zou afstevenen, maar het einde vond ik een beetje chaotisch en onoverzichtelijk. Wel vind ik het een absolute must read én kijk ik uit naar het volgende deel!
Waardering: ****,5

Voel de hitte van Elle Kennedy
Ik hou van de boeken van Elle Kennedy en Volt ook! Zij hebben nu de boeken uit de Out of Uniform serie van Kennedy vertaald. De eerste paar boeken zijn sinds een paar weken (enkel digitaal) te lezen en sinds twee weken is het eerste deel ook beschikbaar met Kobo Plus. Het is een korte novelle van circa 130 pagina’s (in Kobo Plus), dus vooral heel erg fijn voor tussendoor. De Out of Uniform serie is wel een stuk meer steamy dan je bijvorbeeld gewend bent van haar Briar U-serie. Denk bijvoorbeeld aan twee mannen en vrouw? 😉 Maar alsnog, een heerlijk verhaal waarbij ik gelijk zin heb in de volgende delen!

Welk boek zou jij nog graag willen lezen? En heb je tips voor Kobo Plus?