Mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las #10

Het is weer tijd voor een nieuw overzicht van boeken die ik las met Kobo Plus! Ik heb weer 6 titels gelezen, de ene wat leuker dan de ander. Ook een combinatie van Engelse en Nederlandse boeken. Veel leesplezier!

To Whom It May Concern & Return to Sender van J.S. Cooper
Een tijdje geleden viel mijn oog op To Whom it May Concernvan J.S. Cooper. Het boek was te lezen met Kobo Plus en de flaptekst klonk erg grappig. Op een avond waarop ik zin had in een luchtig boek begon ik hier in. En dit boek was zo ongelofelijk anders dan ik had verwacht haha. Allereerst is het een duet, dus je wilt gelijk verder lezen in Return to Sender. Ik vond het eerste deel een stuk beter en geloofwaardiger. De serie is wellicht fout en een beetje gek, maar ik heb ook wel weer genoten. Wat ik alleen jammer vond is dat het tweede deel zo slecht in elkaar zit. Waar het eerste deel een beetje spannend en grappig was, verliest Return to senderalle geloofwaardigheid en is het een ongelofelijk slap einde, helaas. Niet perse een aanrader dus, maar ze lezen wel vlot, dus beoordeel het vooral voor jezelf.
Waardering: *** en **

Het huis op de klif van Felicity Hayes-McCoy
Vorig jaar kocht ik bij Paagman in Den Haag voor een leuk prijsje Het huis op de klif. Ik had het op mijn stapeltje voor LUEK in februari gelegd en kwam er later achter dat het boek ook op Kobo Plus stond. Ik heb het boek gedeeltelijk op mijn e-reader gelezen en vond het dus wel een goed idee om hier een mini-recensie te schrijven. Ik was er al een beetje voor gewaarschuwd, maar dit boek is niet echt mijn ding. Het is – however – absoluut geen slecht boek. Het verhaal zit goed in elkaar, wordt langzaam maar mooi opgebouwd en bevat verschillende kanten van het leven in een klein Iers dorpje. Maar ik vond de sfeer zelf te negatief en het ging te traag. Daarnaast had ik heel weinig met alle hoofdpersonen, dus not really my cup of teahelaas.

Saint X van Alexis Schatkin
Nog een boek die ik vorig jaar kocht en op mijn stapel van #LUEK heb gelegd in februari en ook eentje die te lezen is met Kobo Plus. Ik heb echt geen idee wat ik van dit boek moet vinden. Aan de ene kant was ik continu geïntrigeerd en wilde ik verder lezen, aan de andere kant weet ik nog steeds niet precies wat ik heb gelezen. Het is sowieso een beetje uit mijn comfortzone, want dit soort boeken lees ik normaal gesproken niet zo snel. Het duurde echt even voordat ik er compleet in zat, want in het begin voelde ik veel afstand tussen de personages en jezelf als lezer. De gevoelens, ontwikkelingen van de personages zijn goed uitgewerkt, maar het einde bleef een beetje vlak en op een bepaalde manier leeg? Zoals ik al zei, geen idee wat ik van dit boek moet vinden, haha. Heb jij deze al gelezen?

My One Week Husband van Lauren Blakely
Lauren Blakely is een auteur die ik vorig jaar helemaal heb ontdekt. Ze schrijft fijne, luchtige en steamy romances (helaas alleen in het Engels vooralsnog) en de boeken zijn direct bij verschijning beschikbaar op Kobo Plus. In My One Week Husband volgen we twee hoteliers die een week kleine boetiekhotels bezoeken om te bepalen of ze deze hotelketen willen kopen. Ze doen alsof ze op huwelijksreis zijn en ik vond het heerlijk om te lezen hoe de chemie tussen die twee van de pagina’s spatte. Ze draaien een beetje om elkaar heen, maar dat was niet heel erg storend. Ik vind het knap dat de auteur met de achtergrondverhalen van de twee personages een originele twist heeft weten te geven aan het verhaal. Dit is niet mijn favoriete boek van Lauren Blakely, maar ik heb zeker genoten!
Ik daag je uit – Ilsa Madden Mills
Een paar weken geleden had ik zin in een luchtig en niet al te dik boek. Na een poosje neuzen door Kobo Plus belandde ik bij Ik daag je uitvan Ilsa Madden Mills, een fijne, dunne NA. En ik ben niet teleurgesteld. Het boek had wat dikker mogen zijn zodat de uitwerking van de personages en de verhaallijn wat beter tot zijn recht zou komen, maar het is een leuk en luchtig verhaal, maar ook met een dieper laagje. De personages waren hartstikke fijn en heel erg leuk samen. Zeker een aanradertje als je zin hebt in wat luchtig leesvoer!

Hopelijk heb je weer wat inspiratie op gedaan? Welk boek wil jij nog graag lezen met Kobo Plus?