Mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las

Merry Christmas! Ondanks dat het Eerste Kerstdag is verschijnt hier gewoon een artikel online. Heb je wat te doen tussen de kerstsferen door. Zoals je een tijdje geleden hier kon lezen heb ik Kobo Plus weer aangezet. Ik maakte een lijstje met boeken die ik hiermee graag wilde lezen en inmiddels heb ik de meeste hiervan al gelezen. Daarnaast heb ik nog wat andere aanraders gelezen en vandaag lees je in een aantal mini-recensies welke boeken ik las en wat ik ervan vond. Happy reading!

Christmas Shopaholic – Sophie Kinsella
Sophie Kinsella is een van mijn favoriete feelgood (of vroeger Chicklit) auteurs. Ik heb de Shopaholic boeken verslonden (op de ene laatste na) en ik was dan ook heel benieuwd naar het nieuwste boek. En al helemaal omdat ‘ie rond kerst afspeelt! Ik las het boek met Kobo Plus en ben stiekem wel een beetje blij dat ik ‘m niet heb gekocht, haha. Hoewel ik heb genoten merkte ik ook aan mezelf dat ik Becky niet zo goed meer kon verdragen. Ik vond haar oppervlakkig en irritant en waar ik in voorgaande delen dit echt grappig vond, irriteerde ik me er nu echt mateloos aan. Desondanks is het wel echt weer een Kinsella en op zich goed een vervolg in de serie. Ik merkte alleen dat het mij niet zo meer trok. Maar voor de fans is dit een boek dat je rondom kerst niet mag missen!

The Play – Elle Kennedy
Als je mij a een tijdje volgt weet je dat ik do ben op de boeken van Elle Kennedy. Ik heb al haar Nederlandse boeken gelezen en ben ook a een tijdje met de Engelse titels. Inmiddels staat de complete Briar U serie op Kobo Plus en heb ik ook het laatste deel The Play gelezen. In dit deel zien we Hunter en Demi, die samenwerken voor een project en afspreken om niet met elkaar het bed in te duiken en natuurlijk loopt dat anders. Ik vind het enorm knap dat Elle Kennedy zo goed de chemie tussen twee personen op papier weet te zetten en daar heb ik dan ook weer enorm van genoten. Overigens wordt het eerste deel in de serie The Chasein het voorjaar van 2020 door Uitgeverij Volt vertaald.

Campus Radio #1 & #2: Campus Crush & Campus Love – Lis Lucassen
Lis Lucassen kennen we natuurlijk van de Hitte-serieen de California Campus-serie, maar nu is ze weer terug met een nieuwe serie die ook afspeelt op een Amerikaanse universiteit. Campus Crush enCampus Lovezijn relatief dunne boekjes (ca 100 pagina’s per stuk) en dus perfect om eventjes op een relaxte avond te lezen. Ik vond ze in ieder geval allebei enorm fijn, al vond ik het eerste deel net iets beter. Zeker fijne aanraders!
Waarderingen: **** (Campus Crush) en ***,5 (Campus Love)

Asking for a friend – Lauren Blakely
Zoals je waarschijnlijk wel weet lees ik graag NA’s en als je dan in het Engels leest is Kobo Plus een hele fijne uitkomst. Zo kwam ik op Instagram het nieuwe boek Asking for a friendvan Lauren Blakely tegen en die stond gelijk bij verschijning al op in het aanbod, hoe fijn?! Dit boek was zo enorm fijn! Lief, schattig en bomvol verwijzingen naar boeken. Hoofdpersoon Linc is geen standaard machoman, maar een lieve nerd die er ook nog eens mega goed uitziet. Waarschijnlijk alleen maar iemand die je in een boek tegenkomt, haha! Maar echt een aanrader, hopelijk wordt ‘ie ooit eens vertaald!
Waardering: ****,5

Ik moet nog even kijken of ik kan – Liesbeth Smit
Ik was een paar maanden geleden al begonnen in dit boek, maar halverwege bleef ik steken. Dit had  niets te maken met het boek zelf. Gelukkig staat het boek op Kobo Plus en kon ik weer verder lezen. Toch besloot ik opnieuw te beginnen en wat heb ik wederom genoten. Dit boek is voor mij enorm herkenbaar en ik heb af en toe bijna hardop gelachen. Liesbeth Smit vertelt op een hele open en toegankelijke manier, maar ook met veel humor. In verschillende hoofdstukken schrijft ze over introversie op de werkvloer, in een relatie of als kind. Een enorme aanrader, ook voor extraverte mensen!
Waardering: ****,5

Man cuffed – Sarina Bowen & Tanya Eby
Dit boek is het vierde deel in de serie (de andere drie delen staan ook op Kobo Plus), maar voor mij het eerste boek dat ik las. De flaptekst kwam ik tegen op Instagram en ik was gelijk nieuwsgierig. En man, wat een heerlijk boek. Twee personages die op zich best stereotype zijn, maar waar het boek zich ook wel voor leent. De aantrekkingskracht tussen Mac en Meg is echt heel goed uitgewerkt en daarnaast zit er zoveel humor in, heerlijk! Ik heb de rest van de serie ook maar gelijk geïmporteerd naar mijn e-reader, dat snap je.

Welk boek zou jij nog graag willen lezen? En heb je nog een aanrader voor Kobo Plus? Binnenkort verschijnt er een tweede artikel met mini-recensies, want ik ben nog lang niet uitgelezen!