Mini-recensies van boeken die ik met Kobo Plus las #7

Het is alweer tijd voor het zevende artikel in de reeks met mini-recensies van boeken die ik op Kobo Plus heb gelezen. Ik vind het een heel fijn artikel om te schrijven, want op deze manier kan ik toch mijn mening (kort) delen over de boeken die ik las en tegelijk tip ik boeken op Kobo Plus, zodat je nieuwe inspiratie hebt! Deze editie is gevuld met veel verschillende soorten boeken, dus voor ieder wat wils!

Focus AAN/UIT van Mark Tigchelaar
In het kader van #leesuiteigenkast maand las ik eindelijk dit boek, maar het boek staat ook op Kobo Plus. Ik pakte daarom mijn e-reader erbij, want ik vind dat een stuk fijner lezen. Ik ben echt positief verrast door Focus AAN/UIT,want ik heb echt heel veel geleerd. Het boek is opgedeeld in vier verschillende concentratielekken waarbij er praktische tips worden gegeven hoe jij je focus kunt bewaren in verschillende situaties. Vooral die praktische tips zorgen ervoor dat dit echt een fijne gids is die je op verschillende momenten kunt gebruiken. Het boek is vooral gericht op een baan op kantoor, maar de tips zijn ook zeker toepasbaar als je in een andere omgeving werkt.

A Guy Walks Into My Bar van Lauren Blakely
Ik heb al eerder boeken van Lauren Blakely gelezen maar met A Guy Walks Into My Bar is ze een andere weg ingeslagen. Het is namelijk haar eerste M/M romance en als je mij al een tijdje volgt dan weet je dat dat soort boeken helemaal mijn ding zijn. Ook deze M/M is echt fantastisch. Het verhaal draait om een Britse bartender en een Amerikaanse sporter die elkaar tegenkomen in London en compleet voor elkaar vallen. Ze spenderen 5 heerlijke dagen samen, maar weten ook dat een toekomst er niet in zit omdat  ze allebei hun eigen leven hebben, allebei aan een kant van de oceaan. De spanning zit er heerlijk in, want hoe gaat dit aflopen? Ik heb echt tot het einde verschillende scenario’s in mijn hoofd gehad en hoewel het niet mijn favoriet is, heb ik zo enorm genoten van het verhaal en het happy end! Daarnaast is de chemie ook spot on, dus ik ben fan! Gelukkig is dit niet het enige M/M verhaal dat ze heeft geschreven, want later dit jaar verschijnt een nieuwe! Love it!

Druks van Francien Regelink
Dit boek heb ik in twee delen gelezen, maar dat had niets te maken met dat dit boek geen fijnerd is. De enige reden is dat ik heel graag in A Guy Walks Into My Barwilde beginnen en daarna raakte Drukseen beetje in de vergetelheid, oeps! Maar het is zo’n aanrader! Ik heb enorm veel geleerd en zoveel nieuwe dingen gelezen. Daarnaast is de schrijfstijl van Francien heel vlot en vermakelijk. Ze schrijft met heel veel humor en zelfspot, maar leert je intussen ook heel veel hoe het is om te leven met AD(H)D. Ik merkte tijdens het lezen dat ik er echt bijna niets over wist en er ging echt een wereld voor mij open. Het was (en is eigenlijk nog steeds wel) een ver-van-mijn-bed show, maar met Druks heeft ons een kijkje gegeven in haar leven met AD(H)D en heeft het daarmee een boek gemaakt die iedereen gewoon moet lezen!
Waardering: ****,5

Kleine brandjes overal van Celeste Ng
Ik heb even getwijfeld of ik een volledige recensies van dit boek zou schrijven, maar ik besloot toch een mini-recensie ervan te maken. Vooral omdat dit boek ook lekker via Kobo Plus te lezen is, maar ook omdat ik dit soort boeken niet zo snel lees en het is dus een stuk lastiger vind om hiervan een goede en duidelijke recensie op papier te krijgen (#justbeinghonest). Ik dacht altijd dat Kleine brandjes overalniet echt een boek voor mij zou zijn (maar ik was toch nieuwsgierig), maar dat bleek echt een verkeerde gedachte te zijn. Ja, het is anders dan ik normaal gesproken lees, maar het is zeker een sterk en bijzonder boek. Vooral de uitwerking van de personages en het psychische effect is zo goed uitgewerkt! Daarnaast wordt er op een subtiele wijze spanning opgebouwd en wordt in iets meer dan 300 pagina’s heel veel verteld over het leven van twee gezinnen in een Amerikaans stadje, zonder dat het een enorme info-dump wordt. Ik heb echt enorm genoten en ben nu zo benieuwd naar de serie (te zien op Prime Video).

Misverstand in Milaan van Lis Lucassen
Een hele tijd geleden las ik Misverstand in de middle of nowhere (de recensie hebben jullie nog tegoed) en hoewel ik ‘m een beetje vond tegenvallen, was ik wel benieuwd naar de volgende delen. Misverstand in Milaan is een korte (slechts 17 pagina’s op je e-reader) novelle over de beste vriendin van de hoofdpersoon uit het eerste deel. Extra leuk omdat wij 1,5 maand geleden zelf natuurlijk in Milaan liepen. Dit deel vond ik heerlijk en vooral grappig en helemaal in de sfeer van de serie, maar toch ook een heel eigen verhaal (ondanks het aantal pagina’s). Het maakte me in ieder geval gelijk benieuwd naar het nieuwe deel dat in december gaat verschijnen.

Set van Liz Hartevelt, Marijke Vos en May Harper (Romance Scores #2)
Set stond al ruim voor verschijning op mijn TBR, want Marijke Vos, Liz Hartevelt en May Harper zijn alledrie Nederlandse auteurs waarvan ik al hele toffe boeken heb gelezen. Het is het tweede deel in de serie Romance Scores (Game staat nog op mijn TBR). Ik vind dit deel erg tof en het verhaal van Marijke Vos (Free falling) is mijn favoriet. Alledrie de dames hebben laten zien dat ze ook zeker thuis zijn in sport romance. Met lekker veel steamyness is dit een heerlijke bundel voor tussendoor!

Dat waren ze weer voor vandaag! Heb jij nog een tip voor Kobo Plus?